Jan Martens (BE)

 

Studoval na Fontys Dansacademie v nizozemském Tilburgu a studia tance dokončil v roce 2006 na Artesis Royal Conservatory v Antverpách. Svá díla staví na tezi, že každé tělo je schopné komunikovat a má co říct, a přepisuje vztah mezi performerem a publikem. Po debutu I CAN RIDE A HORSE WHILST JUGGLING SO MARRY ME z roku 2010 následovala další díla jako např. THE DOG DAYS ARE OVER (2014), ODE TO THE ATTEMPT (2014), THE COMMON PEOPLE (2016), RULE OF THREE (2017), PASSING THE BECHDEL TEST (2018), koprodukce s fABULEUS nebo solo lostmovements. V roce 2020 poprvé zaměřil pozornost na velké jeviště s dílem any attempt will end in crushed bodies and shattered bones (Jakýkoli pokus skončí rozdrcenými těly a roztříštěnými kostmi), a po té roku 2021 ELISABETH GETS HER WAY. Působí v uměleckém centru DE SINGEL v Antverpách. S manažerkou Klaartje Oerlemans spoluzaložil choreografickou platformu GRIP za podpory vlámské vlády.




#tanecpraha