Diptych: The missing door and the lost room

Peeping Tom (BE)

KONCEPT A REŽIE:
Gabriela Carrizo and Franck Chartier

PERFORMANCE:
Konan Dayot, Fons Dhossche, Lauren Langlois, Panos Malactos, Alejandro Moya, Fanny Sage, Eliana Stragapede, Wan-Lun Yu

UMĚLECKÝ ASISTENT:
Thomas Michaux

ZVUKOVÁ DRAMATURGIE:
Raphaëlle Latini

ZVUKOVÁ SKLADBA A ARANŽMÁ:
Raphaëlle Latini, Ismaël Colombani, Annalena Fröhlich, Louis-Clément Da Costa, Eurudike De Beul

SVĚTELNÝ DESIGN:
Tom Visser

SCÉNOGRAFIE:
Gabriela Carrizo, Justine Bougerol

KOSTÝMNÍ NÁVRHÁŘI: 
Seoljin Kim, Yichun Liu, Louis-Clément Da Costa

KONFEKČNÍ KOSTÝMY:
Sara van Meer, Lulu Tikovsky, Wu Bingyan (intern)

TECHNICKÁ KOORDINACE:
Giuliana Rienzi

TECHNICI:
Bram Geldhof/Ilias Johri (lights), Jonas Castelijns (sound)

JEVIŠTNÍ MANAGEMENT:
Thomas Dobruszkes (stage manager), Clement Michaux (stage assistant)

PRODUKČNÍ STÁŽISTÉ:
Lisa Gunstone, Robin Appels

MANAŽER ZÁJEZDŮ: 
Amaury Vanderborght

PRODUKČNÍ MANAŽER:
Helena Casas

MANAŽER KOMUNIKACE:
Sébastien Parizel

MANAŽER SOUBORU:
Veerle Mans

NA ZÁKLADĚ ADRIFT, VYTVOŘENO S TANEČNÍKY NDT I:
Chloe Albaret, Lydia Bustinduy, César Faria Fernandes, Fernando Hernando Magadan/Spencer Dickhaus, Anna Hermann, Anne Jung, Marne Van Opstal, Roger van der Poel, Meng-keWu, Ema Yuasa/Rena Narumi, with artistic assistance by Louis- Clément Da Costa, Seoljin Kim and Yi-Chun Liu.

PRODUKCE:
Peeping Tom

KOPRODUKCE:
Opéra National de Paris, Opéra de Lille, Tanz Köln, Göteborg Dance a Theatre Festival, Théâtre National Wallonie-Bruxelles, deSingel Antwerp, GREC Festival de Barcelona, Festival Aperto / Fondazione I Teatri (Reggio Emilia), Torinodanza Festival / Teatro Stabile di Torino – Teatro Nazionale (Turin), Dampfzentrale Bern, Oriente Occidente Dance Festival (Rovereto). S podporou vlámských úřadů.

DISTRIBUCE:
Frans Brood Productions

„Diptych: The missing door and the lost room“ byl vytvořen s podporou belgické federální vlády.

PREMIÉRA:
19. červen, 2020, GREC Festival de Barcelona

DÉLKA:
70 min

VĚK:
Dospělý

Nepřestává nás fascinovat myšlenka, co se asi tak děje za zavřenými dveřmi. V uzavřeném prostoru a na palubě lodi, ve dvou dílech Diptychu: The missing door and The lost room, se vydáváme do temného světa na pomezí reality a snů, v němž jsme ztraceni stejně jako osm protagonistů. Napínavou cestu ven hledáme v kulisách, které jsou pro belgický soubor Peeping Tom typické. Scéna plná překvapení, absurdity a výjimečných tanečních a akrobatických výkonů, pohybujících se téměř za hranicí lidských možností. Díky působivým vizuálním a zvukovým efektům si připadáme jako ve filmu, abychom vzápětí zjistili, že se díváme na svůj vlastní život. Na tuhle bouřlivou plavbu do nejskrytějších zákoutí lidské duše ještě dlouho nezapomeneme. 

 

Upozorňujeme diváky, že dílo obsahuje krátký stroboskop, hlasitou hudbu a tmu.
Vstupenky můžete zakoupit na GoOut nebo v předprodeji Hudebního divadla Karlín.

 


Gabriela Carrizo (AR) začala se současným tancem v deseti letech v Argentině, pro Córdoba University Ballet pak vytvořila své první choreografie. V devatenácti letech se přestěhovala do Evropy, kde spolupracovala např. s Caroline Marcadé, Les Ballets C de la B, Koenem Augustijnenem či Needcompany, a zároveň tvořila vlastní díla. Od založení souboru Peeping Tom v roce 2000 je spolu s Franckem Chartierem jeho uměleckou ředitelkou. 

Ztvárnila hlavní roli ve filmu Kid (2012). V roce 2013 vytvořila pro Nederlands Dans Theater – NDT 1 dílo The missing door, které se posléze stalo součástí Triptychu: The missing door, The lost room and The hidden floor (2020). V roce 2018 spolupracovala s Franckem Chartierem na 31 Rue Vandenbranden, adaptaci původního díla jejich souboru Peeping Tom, pro Le Ballet de l'Opéra de Lyon, s nímž zahájili prestižní Biennale de la Danse de Lyon (2018). Loni režírovala pro NDT 1 dílo La Ruta. 

 

Franck Chartier (FR) začal tančit v jedenácti letech a později studoval klasický balet u Roselly Hightower v Cannes. V letech 1986 - 1989 byl součástí Maurice Béjart’s Ballet du 20ème Siècle. V roce 1994 se přestěhoval do Bruselu, kde m.j. spolupracoval s Needcompany a Les Ballets C de la B. Od založení souboru Peeping Tom v roce 2000 je spolu s Gabrielou Carrizo jeho uměleckým ředitelem.

V roce 2013 přetvořil inscenaci 33 rue Vandenbranden pro Göteborg Opera, na základě díla 32 rue Vandenbranden souboru Peeping Tom, které hostovalo na TANCI PRAHA. V roce 2015 režíroval The lost room pro Nederlands Dans Theater - NDT 1, za nějž získal prestižní nizozemské ocenění The Swan (2016). V roce 2017 vytvořil další dílo pro NDT 1 The hidden floor. Obě se později stala součástí Triptychu: The missing door, The lost room and The hidden floor (2020). V roce 2021 režíroval dílo Dido & Aeneas a roku 2022 Oiwa, duet pro Ballet National de Marseille.

Vstupenky

Foto: Andrea Macchia
Foto: Virginia Rota

#tanecpraha