any attempt will end in crushed bodies and shattered bones

Jan Martens (BE)

CHOREOGRAFIE:
Jan Martens

ÚČINKUJÍCÍ:
Pierre Bastin, Georgia Boddez, Ty Boomershine, Truus Bronkhorst, Camilla Bundel, Jim Buskens, Zoë Chungong, Piet Defrancq, Naomi Gibson, Kimmy Ligtvoet, Cherish Menzo, Steven Michel, Gesine Moog, Dan Mussett, Wolf Overmeire, Tim Persent, Loeka Willems

UMĚLECKÝ ASISTENT:
Anne-Lise Brevers

SVĚTELNÝ DESIGN:
Jan Fedinger

SVĚTELNÝ DESIGN - ASISTENT:
Vito Walter

KOSTÝMY:
Cédric Charlier

KOSTÝMY - ASISTENT:
Alexandra Sebbag and Thibault Kuhn

PORADCI:
Marc Vanrunxt, Renée Copraij, Rudi Meulemans and Siska Baeck

TEXT:
fragment SPRING by Ali Smith. Copyright © 2019, Ali Smith, used by permission of The Wylie Agency (UK) Limited

HUDBA:
“Concerto pour Clavecin et Cordes Op 40” Réf Im: 108884 Musique de Henryk Mikolaj Górecki © PWM Editions représenté par Alphonse Leduc Editions Musicales,
“People’s Faces” written by Kae Tempest and Dan Carey © Published and Administered by Domino Publishing Company Limited (50%) and MANATA LTD Administrated by Warner/Chappell Music Belgium N.V. (50%),
“Triptych: Prayer/Protest/Peace” written by Maxwell Roach © Published by Milma Publishing Company Administered by Kobalt Music Publishing Limited.

TECHNICKÁ REŽIE:
Michel Spang

TECHNICI - ZÁJEZDY:
Michel Spang and Valentijn Weyn/Nele Verreyken

FOTOGRAFIE:
Phile Deprez

GRAFICKÝ DESIGN:
Luis Xertu

TEASER A TRAILER:
Stanislav Dobak and Jan Fedinger

PRODUKCE:
GRIP

VE SPOLUPRÁCI S:
Dance On Ensemble

MEZINÁRODNÍ DISTRIBUCE:
A Propic / Line Rousseau, Marion Gauvent and Lara van Lookeren

KOPRODUKCE:
DE SINGEL (Antwerp, BE), Theater Freiburg (DE), Sadler’s Wells (London, UK), Julidans (Amsterdam, NL), Festival d'Avignon (FR), Le Gymnase CDCN Roubaix Hauts-de-France (FR), Norrlandsoperan (Umeå, SE), La Bâtie - Festival de Genève & l’ADC - Association pour la Danse Contemporaine Genève (CH), tanzhaus nrw (Düsseldorf, DE), Le Parvis Scène Nationale Tarbes-Pyrénéés (Tarbes, FR), La Danse en grande forme - Projet de l’A-CDCN et de l’ACCN : Cndc - Angers, Malandain Ballet Biarritz, La Manufacture - CDCN Nouvelle-Aquitaine Bordeaux - La Rochelle, CCN de Caen en Normandie, L’échangeur - CDCN Hauts-de-France, CCN de Nantes, CCN d’Orléans, Atelier de Paris / CDCN, Collectif Fair-e / CCN de Rennes et de Bretagne, Le Gymnase | CDCN Roubaix | Hauts-de-France, POLE-SUD CDCN / Strasbourg et La Place de La Danse - CDCN Toulouse Occitanie and Perpodium (BE)

ZA PODPORY:
De Grote Post (Ostend, BE), CCNO - Centre Chorégraphique National d'Orléans in collaboration with la Scène nationale d'Orléans, Charleroi danse - Centre chorégraphique de Wallonie-Bruxelles (BE) and December Dance (Concertgebouw and CC Brugge) (BE). Za podpory Vlámské vlády 

ZA FINANČNÍ PODPORY:
Flemish Government, the city of Antwerp, Tax Shelter of the Belgian Federal Government and Cronos Invest

PODĚKOVÁNÍ:
Wannes Labath, de! Kunsthumaniora, Nadine Scheuer, Mr. Jean Chabert (STANLEY/STELLA)

PREMIÉRA:
18. červenec 2021, Festival d’Avignon

DÉLKA:
90 min

VĚK:
16+

Co víc si přát v dnešním polarizovaném znepřáteleném světě než trochu lidskosti a sounáležitosti? Belgický choreograf Jan Martens a sedmnáct performerů nás vmžiku vtáhnou mezi sebe. Nezáleží na tom, jestli je nám osmnáct nebo jednasedmdesát let jako nejmladšímu a nejstaršímu performerovi na jevišti. Každý je jiný, s osobitým hlasem a vlastními zkušenostmi a dovednostmi, a zároveň spolu tvoří jednu entitu. Protestní songy v pozadí připomínají výzvy, kterým jsme nuceni čelit, přesto je inscenace zdrojem naděje a nakažlivé energie – nejen díky grandióznímu finále, které nás nenechá sedět v klidu.

 

Upozorňujeme diváky, že dílo obsahuje násilný jazyk.
Vstupenky se slevou pro studenty, seniory, ZTP/P, studenty umění a taneční profesionály lze zakoupit přímo na místě, v pokladně divadla Hybernia.

 


Jan Martens (BE) studoval na Fontys Dansacademie v nizozemském Tilburgu a studia tance dokončil v roce 2006 na Artesis Royal Conservatory v Antverpách. Svá díla staví na tezi, že každé tělo je schopné komunikovat a má co říct, a přepisuje vztah mezi performerem a publikem. Po debutu I CAN RIDE A HORSE WHILST JUGGLING SO MARRY ME z roku 2010 následovala další díla jako např. THE DOG DAYS ARE OVER (2014), ODE TO THE ATTEMPT (2014), THE COMMON PEOPLE (2016), RULE OF THREE (2017), PASSING THE BECHDEL TEST (2018), koprodukce s fABULEUS nebo solo lostmovements. V roce 2020 poprvé zaměřil pozornost na velké jeviště s dílem any attempt will end in crushed bodies and shattered bones (Jakýkoli pokus skončí rozdrcenými těly a roztříštěnými kostmi), a po té roku 2021 ELISABETH GETS HER WAY. Působí v uměleckém centru DE SINGEL v Antverpách. S manažerkou Klaartje Oerlemans spoluzaložil choreografickou platformu GRIP za podpory vlámské vlády.  

Vstupenky

Foto: Phile Deprez
Foto: Phile Deprez

#tanecpraha