KONCEPT, UMĚLECKÉ VEDENÍ A CHOREOGRAFIE:
Ceren Oran
CHOREOGRAFICKÁ SPOLUPRÁCE:
Maayan Reiter, Rotem Weismann
NASTUDOVÁNÍ:
Jin Lee
TANČÍ:
11.6. Manětín: Klára Ešnerová, Helena Arenbergerová, Michal Heriban, Tomáš Pražák, Miriam Budzáková, Matúš Szego
19.6. České Budějovice: Jana Ryšlavá, Michaela Kadlčíková, Klára Ešnerová, Helena Arenbergerová, Matúš Szego, Tomáš Pražák
HUDBA:
Hüseyin Evirgen, Marcela Kučová
DRAMATURGICKÁ SPOLUPRÁCE:
Karolína Hejnová
PRODUKCE:
Ceren Oran & Moving Borders
PRODUKCE PRO ČR:
MOVE Ostrava
PRODUKCE PRO SK:
Tanečno
ZA PODPORY:
Ministerstvo kultury ČR, Ostrava, Česko-německý fond kultury, Státního fondu kultury, EEA Grants, Nationales Performance Netz, Landeshauptstadt München Kulturreferat, Neu Start Kultur, Iceland Lichtenstein Norway grants, Die Beauftragte der Budesregierung fur Kultur und Medien, Dance, Tanz Tendenz. Vznik přestavení z veřejných zdrojů podpořil Fond na podporu umenia.
PARTNEŘI:
Divadlo na cucky, Moving Station, Nová síť
PREMIÉRA:
26. června 2022, Luhačovice
DÉLKA:
32 min
VĚK:
10+
České nastudování německého tanečního představení pro veřejný prostor. Oceňované choreografky Ceren Oran přetavující frustraci z lock-downu do energetické performance pro veřejný prostor. “The Urge” transformuje bezmoc a odloučení v cosi vysoce vitálního, v nejlepším slova smyslu nakažlivého, ve sdílení radosti, energie, fascinaci pohybem, v intenzivní sdílení okamžiku v přímém kontaktu s divákem.
„Věřím ve fascinující, nakažlivou a inspirující sílu současného tance a jsem hluboce přesvědčená, že tanec má být dostupný pro každého – kdykoli a kdekoli.” Ceren Oran, choreografka
Ceren Oran se narodila v Istanbulu v roce 1984 a v roce 2006 se přestěhovala do Salzburgu, aby studovala současný tanec na SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance). Od ukončení magisterského programu pracuje jako nezávislá tanečnice, choreografka a soundpainterka. Pracovala s mnoha multidisciplinárními umělci na vlastních projektech, jako jsou například "Who is Frau Troffea?" (2019), "RUSH HOUR" (2017) a "Heimat...los!" (2015) v Mnichově a po celé Evropě a Americe. Také tančila pro mnoho choreografů a mezinárodních company, včetně Davise Freemana (USA / BE), Tomaze Simatovice (SLO / Ö), Mihrana Tomasyana (TR), atd. V Evropě, Africe i Asii představila při různých příležitostech své kusy Schön Anders (Mnichov 2020), Fliegende Wörter (Mnichov 2019), Elefant aus dem Ei (Mnichov 2017), a další. V roce 2010 začala budovat kariéru jako soundpainter a trenérka soundpaintingu, což jí umožňuje zkoumat multidisciplinární volnou improvizaci a tvořit živě v daném okamžiku improvizovaný materiál přímo na jevišti. Ceren vedla mnoho workshopů a projektů v různých zemích, včetně konzervatoří, škol, uprchlických center, festivalů, uměleckých a vzdělávacích symposií. V červnu 2015 obdržela ocenění "Soundpainting jako integrační projekt" od Rakouského federálního ministerstva vzdělávání a ženských záležitostí. Od roku 2014 sídlí v Mnichově, kde úzce spolupracuje s Tanzbüro München a s Fokus Tanz / Tanz und Schule e.V. Je členkou Tanztendenz München e.V. a jednou ze zakládajících členů vedení globální sítě pod Assitej International: Young Dance Network.