“When I put down a garden it’s a performance in time.”
“This struggle about beauty and no beauty, that’s what I like. Seeing beauty in ugliness. Beauty in death, beauty in decay, beauty in the unexpected.”
Piet Oudolf
Manhattan High Line: 2,3km
Žižkov High Line, ???
Principy a filosofie světoznámého garden designéra Piet Oudolfa v kontextu Prahy a jejího klimatu.
Tereza Kerle na základě hledání nevšední krásy v rostlinách, jejich texturách a proměnách v průběhu všech ročních období rozehrává mnohovrstevnatou site-specific performance, jejímiž hlavními aktéry jsou samotné rostliny, které ve stylu dutch new wave, s ohledem na místní podmínky, vytváří “žižkovskou highlinu” a přírodními tvary, udržitelností a texturami nám připomínají divokost prérií, luk a plání.
Taneční choreografie respektuje téma a dotváří další vrstvu dění na daném místě. Adaptabilita. Existence jednotky v širším celku. Koloběh a cykly, ve kterých rostlina připomíná cyklus lidského života. Na rozdíl od něj jej však rostlina opakuje rok co rok. Rozpad, proměna a následná obnova. Vše, co si rostlina z půdy vezme, jí vždy vrátí. Každý rok tak umírá a ve svém popelu se na jaře opět rodí.
Tento tvar na pomezí landartu, garden designu, site-specific a taneční performance odráží ducha newyorské realizace a nastiňuje, kudy by se proměna tohoto místa mohla do budoucna ubírat.
Koncept, dramaturgie, performance, landart: Tereza Kerle
Choreografie: Jan Razima
Tanec: Anna Benháková, Lucie Matoušková, Jan Razima
Hudba: Tomáš Kerle – hudební elektronika, perkuse, Ian Mikyska – strunné a dechové nástroje
Pražský umělecký kolektiv Zóna se zaměřuje na site-specific performance, vizuálně-hudební instalace a soundart. Autorka konceptu Tereza Kerle je absolventkou DAMU, ateliéru Tomáše Žižky, a členkou Topos Kolektivu zaměřujícího se na improvizace v hudebně-prostorových performancích.
Jan Razima je absolventem Konzervatoře Duncan centre a nyní studuje choreografii na pražské HAMU.