CHOREOGRAFIE:
Adrienn Hód
TVORBA A INTERPRETACE:
Martina Hajdyla, Soňa Ferienčíková
HUDEBNÍ SKLADATEL:
Ábris Gryllus
DRAMATURGIE:
Ármin Szabó-Székely
POHYBOVÁ SPOLUPRÁCE:
Márcio Kerber Canabarro
VIZUÁLNÍ SPOLUPRÁCE:
Mária Júdová
KOSTÝMNÍ VÝTVARNÍK:
Lucia Škandíková
SVĚTELNÝ DESIGNÉR:
Tomáš Morávek
TECHNICKÁ PODPORA:
Daniel Kozlík
PR:
Alice Krajčírová
GRAFIKA:
Yara Abu Aataya
PRODUCENTI:
Lucia Šimašková / BOD.Yngo, Jiří Hajdyla/ ME-SA, György Ujvári-Pintér / HODWORKS
PRODUKCE:
Romana Packová
KOPRODUKCE:
Tanec Praha z.ú. / PONEC - divadlo pro tanec, Platforma pre súčasný tanec, Asociácia Bratislava v pohybe, OFF Foundation
ZA PODPORY:
Fond na podporu umenia, Mezinárodní visegrádský fond, Magistrát hlavního města Prahy, Ministerstvo kultury České republiky, Státní fond kultury ČR, Maďarské kulturní centrum Praha
SPECIÁLNÍ PODĚKOVÁNÍ:
Csaba Molnár, Adam Czirák, Dano Raček, Petr Soukup, Mia Majeríková, Maker Keveš, Márk D. Molnár, Soňa Kúdeľová, Viera Farbiaková, Petr Goro Horký, Jenda Niesit, Mariana Novotná, Michal Šimečka, Agi Ferienčíková, Tatiana Lacová, Karol Laco, Lenka Sedláčková, Aneta Jiroušková, Adéla Jiroušková. Podpořeno s využitím veřejného grantu z Fondu na podporu umenia
PREMIÉRA:
10.3. 2022, PONEC – divadlo pro tanec
DÉLKA:
70 minut
VĚK:
10+
.
Soft Spot je experimentální fyzické představení, jež se zrodilo ze spolupráce oceňovavých slovenských tanečnic Martiny Hajdyly a Soni Ferienčíkové s renomovanou maďarskou choreografkou Adrienn Hód. Společně zkoumají relace mezi fyzickým tělem, osobností performera a přikládaným významem. Co z lidského těla, když se na něj podíváme, vlastně vnímáme? Co nám sdělují tvář, gesto, postavení a pohyb těla? Jak prostřednictvím těla komunikujeme s ostatními? Soft Spot si pohrává se znejasňováním vlastností, jež přisuzujeme člověku. Ptá se, co z nich nás skutečně dělá lidmi? Poohlíží se po jakémsi skrytém, “extrémně citlivém místě” uvnitř nás samotných.
Soft spot je divadelním rituálem, který zve diváky do prostoru, ve kterém není rozdíl mezi jevištěm a hledištěm. Světelné atmosféry spolu s hudební složkou vytrhnou diváky z reality a ponoří je do bezčasí, ve kterém se znejišťují obrysy veškeré přítomné reality.
Ohniskem Soft Spotu je vtahující kamufláž. Maska přeměňující člověka v jinou bytost. Rafinovaně poskládaný kostým, jenž skrývá, ale i znepokojujícím způsobem odhaluje. A především rejstřík nepředvídatelných pohybů mnoha kvalit, jež sjednocuje málo spolehlivý dojem, že přicházejí odjinud, neboť odmítají prozrazovat ženskost i totožnost obou tanečnic.
Adrienn Hód je choreografka sídlící v Budapešti. Od roku 2007 vede HODWORKS, mezinárodně uznávanou taneční skupinu zaměřenou na současný tanec. Ve svých dílech dekonstruuje struktury těla, pohybu, prostoru a hudby, aby je přestavěla překvapivými způsoby. Během práce ve studiu vytváří intimní situace ve kterých tanečníkům poskytuje prostor a důvěru, aby se otevřeli své tělesnosti, pocitům a emocím. Její metody jsou postavené na improvizaci, která se poté na jevišti projevuje v rámci struktury. Nebojí se pracovat na dosud neprobádaném území.
Soňa Ferienčíková je slovenská tanečnice, performerka, učitelka a zakladatelka taneční organizace BOD.Yngo. Své profesionální pohybové vzdělání začala studiem na Tanečné konzervatórium Evy Jaczovej v Bratislavě, pokračovala studiem v Praze (Akademie múzických umění), Antverpách (The Royal Conservatoire) a Salzburgu (Salzburg Experimental Academy of Dance). Soňa je také certifikovanou instruktorkou pilates (Steele Pilates, NYC). Kromě současného tance se věnuje experimentálnímu a dokumentárnímu divadlu a tanečním filmům. Její nejnovější sólo EVERYWHEN bylo nominováno na prestižní slovenskou divadelní cenu DOSKY 2018 a měla možnost s ním vystoupit po celé Evropě i Mexiku.
Martina Hajdyla je slovenská tanečnice a choreografka žijíci v Praze. Absolvovala Konzervatórium J. L. Bellu v Banské Bystrici a Akademii múzických umění v Praze. Je zakládající členkou taneční skupiny ME-SA. V roce 2015 vyhrála Tanečnici roku za svůj výkon v inscenaci SuperNaturals. Za své vystoupení v sólo projektu L - One of the Seven byla Martina nominována na prestižní českou cenu Thálie 2016.
Marcio Kerber Canabarro je tanečník, performer, tvůrce sídlící v Berlíně. Má bakalářský titul ze sociální komunikace na brazilské UNIJUI a magisterský ze studia performance na SEAD v Salzburgu. Kromě spolupráce s Adrienn Hód od roku 2011, spolupracuje také s tanečními a pohybovými umělci jako jsou Meg Stuart, Sara Shelton Mann, Keith Hennessy, Peter Pleyer, Mark Tompkins and Benoit Lachambre.
Ármin Szabó-Székely je dramaturg na volné noze. V roce 2012 absolvoval Univerzitu divadla a filmových umění (Színház- és Filmművészeti Egyetem) v Budapešti. Kromě spolupráce se společností HODWORKS od roku 2010 také pracuje pro nejrůznější státní a nezávislá divadla, ale i taneční skupiny v Maďarsku, ale také Štýrském Hradci, Stuttgartu, Brémách, Ljubljaně, Kaunasu či Torinu. Od roku 2016 působí jako přednášející na Univerzitě divadla a filmových umění v Budapešti, kde taky získal roku 2021 doktorát.
Ábris Gryllus je hudebník a mediální umělec, který vystudoval na katedře médií na Univerzitě umění a designu Moholy-Nagyho v Budapešti, kde v současné době učí design a zvukový design už od roku 2015. Jeho hudební práce a spolupráce vydala hudební vydavatelství jakou jsou Farbwechsel, Exiles and Total Black. Ke skupině HODWORKS se přidal v rámci představení Solos v roce 2017 jako hudební editor. Jako skladatel a hudební editor se podílel i na dalších představení od HODWORKS: Sunday, Mirage, Coexist and Amber.