V zájmu garance kvality obsahu workshopů a hmatatelných výstupů se partneři rozhodli pracovat s nezávislým vědeckým týmem zavedených dramaturgů, kteří projekt navrhnou, realizují a budou ho doprovázet jako zprostředkovatelé v dialogu s uměleckými řediteli.
Tým povede belgický dramaturg Guy Cools. V posledních deseti letech vyvinul model workshopu taneční dramaturgie a kreativní proces pro choreografy a jejich spolupracovníky. Spolupracoval s Anghiari Dance Hub, DansBrabant, Dance House Lemesos a Tanec Praha. Doktora Coolse bude doprovázet Maja Hriesik (SK), Anne-Marije Van Den Bersselaar (NL) a Katalin Trencsényi (HU/UK). Vědecký tým byl vybrán pro jeho dovednosti v oblasti taneční dramaturgie. Podobně jako partneři také přináší geografickou diverzitu.
Guy Cools je taneční dramaturg. V poslední době působil jako Associate Research Professor ve výzkumném institutu Arts Society Fontys’ School of Fine and Performing Arts v Tilburgu a Postdoctoral Researcher na Ghent University, kde dokončil doktorát na téma vztahu mezi tancem a psaním. Pracoval jako taneční kritik, umělecký tvůrce programu a strategií pro tanec ve Flandrech. Nyní se věnuje produkční dramaturgii, spolupracuje s evropskými a kanadskými choreografy, jako jsou Koen Augustijnen (BE), Sidi Larbi Cherkaoui (BE), Danièle Desnoyers (CA), Lia Haraki (CY), Christopher House (CA), Akram Khan (UK), Arno Schuitemaker (NL) a Stephanie Thiersch (DE). Mezi jeho poslední publikace patří The Ethics of Art: ecological turns in the performing arts, spoueditovaná s Pascalem Gielenem (Valiz, 2014); In-between Dance Cultures: on the migratory artistic identity of Sidi Larbi Cherkaoui and Akram Khan (Valiz, 2015) a Imaginative Bodies, dialogues in performance practices (Valiz, 2016), série publikovaných živých rozhovorů s předními současnými umělci, které Cools provedl mezi lety 2008 a 2013 pro divadlo Sadler's Wells v Londýně. S kanadskou choreografkou Lin Snelling vyvinul postup "Rewriting Distance" (viz: www.rewritingdistance.com), zaměřující se na propojení pohybu, hlasu a psaní.
Maja Hriešik je dramaturgyně, lektorka a výzkumnice. Narodila se v Novém Sadě v bývalé Jugoslávii a na konci 90. let se přestěhovala na Slovensko, kde dokončila magisterské studium na fakultě filosofie a estetiky a také získala magisterský titul v řízení divadla a dramaturgii na Akademii divadelních umění. Několik let pracovala jako freelance umělkyně v oblasti opery a divadla a pro největší mezinárodní divadelní festival na Slovensku Divadelna Nitra. Byla šéfredaktorkou tanečního magazínu Salto (2006-2011) a nadále pravidelně publikuje články o tanci a moderuje pořad o tanci, veřejném prostoru a aktivismu na slovenském veřejném rádiu. Pro Slovenský divadelní institut organizovala mezinárodní prezentace o slovenském tanci a workshopy pro začínající performery. Postupně se začala více věnovat produkční dramaturgii a spolupracovala se slovenskými a českými choreografy různých generací (Marta Poláková, Jaro Viňarský, Yuri Korec, Petra Tejnorová, Lukáš Bobalík, atd.). Dokončila doktorské studium na téma tělesné strategie v současném tanci a divadle a v návaznosti vydala knihu esejí On Corporeal Dramaturgies in Contemporary Dance (2013). Je lektorkou na taneční fakultě v Bratislavě (hodiny taneční dramaturgie, historie a estetiky tance) a zakládající členkou Platformy současného tance PlaST, jejímž cílem je lobovat za lepší podmínky a viditelnost slovenského současného tance na www.plast.dance.
Katalin Trencsényi je dramaturgyně, výzkumnice a divadelnice. Jako freelance dramaturgyně v Londýně pracovala s National Theatre, Royal Court Theatre, Deafinitely Theatre, Corali Dance Company a Company of Angels atd.. Jako divadelnice pracovala a vyučovala v Belgii (DANSPUNT – Out of the Toolbox Festival), Kanadě (Playwrights' Workshop Montréal), Polsku (Festival of New Dramaturgies), Rusku (Diaghilev Festival) a USA (LMDA dance dramaturgy workshop v Gibney Dance). Je spoluzakladatelkou Dramaturgs´ Network (d'n) a v letech 2010 až 2012 byla její prezidentkou. Je autorkou Dramaturgy in the Making: A User's Guide for Theatre Practitioners (Bloomsbury Methuen Drama, 2015), editorkou Bandoneon: Working with Pina Bausch (Oberon Books, 2016) a spolueditorkou New Dramaturgy: International Perspectives on Theory and Practice (Bloomsbury Methuen Drama, 2014) společně s Bernadette Cochrane. Od roku 2018 je editorkou dramaturgické sekce vítězného globálního divadelního portálu TheTheatreTimes.com. Jako hostující lektorka vyučovala na University of Kent, Guildford School of Acting (University of Guildford), Kingston University, Falmouth University a Royal Central School of Speech and Drama. V současnosti pracuje jako asistující lektorka na Royal Academy of Dramatic Art (RADA).
Anne-Marije van den Bersselaar je taneční a divadelní dramaturgyně. Za posledních dvanáct let pracovala s různými zahraničními choreografy, jako Mor Shani, Hilde Elbers, Kristel van Issum a Joost Vrouenraets. Magisterské studium divadelních studií dokončila v roce 2012 na University of Utrecht s diplomovou prací zaměřenou na taneční curriculum jako umělecký konstrukt. Před třemi lety založila Concept Store for Artistic Strategies: A Design Agency for Creative Storytelling (2015) s cílem zapojit dramaturgické procesy do různých tvůrčích kontextů a domén. Přes sedm let vyučuje teorii umění, filosofii a výzkum na Fontys Dance Academy. V roce 2014 se účastnila mezinárodního projektu Erasmus+ "Inclusive Dance” jako výzkumnice a autorka obsahu platformy www.inclusivedance.eu (2017). Tento projekt probíhal ve spolupráci s Royal Conservatoire Antwerp a Duncan Centre v Praze. Také spolunavrhla nový krosdisciplinární magisterský program FHK Performing Public Space (PPS). V červnu 2018 přijala pozici v AKV|St. Joost Master Institute of Visual Cultures pro koordinaci a usazení současných magisterských programů v animaci, grafickém designu, umění a médiích.