Womanhood + Peel the onion

25

Červen

KONCEPT, CHOREOGRAFIE:
Yana Reutova, Clara da Costa 

ÚČINKUJÍCÍ:
Yana Reutova, Clara da Costa 

DRAMATURGICKÁ SPOLUPRÁCE:
Jitka Pavlišová 

ŽIVÁ HUDBA, SKLADBA:
Jana Kubánková, Gabriela Vermelho

PRODUKCE:
Soňa Rizmanová 

PRODUCENT:
Tanec Praha / PONEC - divadlo pro tanec

ZA FINANČNÍ PODPORY:
Tanec Praha z.ú. / PONEC - divadlo pro tanec, Hlavní město Praha, Ministerstvo kultury České republiky. Realizováno za finanční spoluúčasti EU prostřednictvím NextGeneration EU, Národního plánu obnovy a Ministerstva kultury České republiky.

PODĚKOVÁNÍ:
Bazaar festival a Yvona Kreuzmannová s celým týmem Tanec Praha

     

     

 

Womanhood

Neberte se příliš vážně, chtějí světu předat prostřednictvím představení Womanhood jeho protagonistky. Pro život je nezbytný nadhled a humor. Womanhood zahrnuje široké spektrum identit, výrazů a cest propojených s představami moci, odolnosti a individuality. Od říše mateřství po sesterství, od pouhého plnění zadání po kreativitu. Ženství vzkvétá v nesčetných podobách, z nichž každá nese svůj vlastní příběh a význam. Yana a Clara oslavují tancem rozmanitost, ale také podporují pocit jednoty a posílení postavení žen na celém světě. Společně se noří do hlubin mnohostranného konceptu tím, že umocňují rozmanitou škálu hlasů a vyprávění. Prostřednictvím spojení různých kulturních prostředí, osobních zkušeností a uměleckých vlivů se snaží vytvořit představení, které překračuje hranice pohlaví a rezonuje napříč publikem.


Peel the Onion

Sólo, vytvořené a interpretované Clarou da Costa, zve diváky na smyslovou a reflexivní cestu skrze identitu, mezilidské vztahy a neverbální komunikaci. Pohyb se zde stává zrcadlem emocí a sociálních dynamik, odhalujícím skryté vrstvy naší podstaty.

Metafora loupání cibule symbolizuje proces sebepoznání a odkládání společenských masek. Skrze tonus a repetici pohybu se odkrývají napětí, odpor i momenty osvobození, které jsou součástí této vnitřní cesty. Tanec v doprovodu živé hudby vytváří intenzivní atmosféru, kde zvuk a pohyb splývají, umocňují emoce a prohlubují smyslový prožitek.

Představení bylo původně rozvíjeno v Espaço Tápias a dále rozpracováno s podporou Tance Praha během umělecké rezidence v divadle Ponec, kde také mělo premiéru. Spolupráce s těmito institucemi byla klíčová pro umělecký výzkum a finální podobu díla.

Peel the Onion přesahuje estetiku pohybu a klade otázky o způsobu, jakým komunikujeme a vnímáme jeden druhého v dnešním světě. V době, kdy jsou interakce často zprostředkovány digitálními a sociálními normami, dílo vrací sílu tělu a zvuku jako univerzálním jazykům. Pulzující pohyb a původní hudba vytvářejí podnětný prostor pro reflexi hloubky lidských spojení.


Yana Reutova působila jako tanečnice, choreografka a pedagožka v Oděské oblasti. V roce 2014 založila Taneční divadlo Plastilin a vytvořila několik představení, která získala nejedno ocenění. Pořádala festival Taneční platforma Most (5 let) a hodně pracovala s dětmi (projekt Creative Kids) a svými studenty. Poté odstartovala festival Speaking with the Body, který se uskutečnil pouze jednou. V březnu 2022 vzala dceru a několik studentek a utekla před válkou do Prahy, kde nyní pracuje. Podílela se na projektech i jiných choreografů a sama vede workshopy pro děti a rozvíjí vlastní tvorbu s umělci.

Koncept triptychu Together Alone uspěl v evropské konkurenci v rámci prvního EFFEA Open Call a byl tak jedním ze 40 podpořených projektů.

www.divadloponec.cz/cs/yana-reutova-coll
 ​

 

Clara da Costa je tanečnice, choreografka a pedagožka. Vystudovala obor performance na SEAD v rakouském Salcburku a studovala také na Tisch School of the Arts - NYU v USA. Absolvovala workshopy s Davidem Zambranem, Les Slovaks, Frey Faust a dalšími. Vedla workshopy pro Cirque du Soleil. Pracuje v hudebním divadle jako choreografka, režisérka, trenérka herců, trenérka těla a také rezidentní režisérka. Od roku 2003 vede workshop Corpo Único (současný tanec a improvizace) v Brazílii a v Evropě. Nedávno vystupovala se skupinou Grupo Tápias jako kreativní interpretka ve skladbách Imprevisto, onde o amor acontece a Café não é só umaxícara a se skupinou Yanou Reutovou, ukrajinskou choreografkou.

 ​

Vstupenky

    

25

Červen

Womanhood + Peel the onion

Moving Station (Plzeň)
19:00
Koupit vstupenku
Přidat do kalendáře 25-06-2025 19:00 25-06-2025 19:00 Czech republic/Europe Womanhood + Peel the onion Womanhood Neberte se příliš vážně, chtějí světu předat prostřednictvím představení Womanhood jeho protagonistky. Pro život je nezbytný nadhled a humor. Womanhood zahrnuje široké spektrum identit, výrazů a cest propojených s představami moci, odolnosti a individuality. Od říše mateřství po sesterství, od pouhého plnění zadání po kreativitu. Ženství vzkvétá v nesčetných podobách, z nichž každá nese svůj vlastní příběh a význam. Yana a Clara oslavují tancem rozmanitost, ale také podporují pocit jednoty a posílení postavení žen na celém světě. Společně se noří do hlubin mnohostranného konceptu tím, že umocňují rozmanitou škálu hlasů a vyprávění. Prostřednictvím spojení různých kulturních prostředí, osobních zkušeností a uměleckých vlivů se snaží vytvořit představení, které překračuje hranice pohlaví a rezonuje napříč publikem. Peel the Onion Sólo, vytvořené a interpretované Clarou da Costa, zve diváky na smyslovou a reflexivní cestu skrze identitu, mezilidské vztahy a neverbální komunikaci. Pohyb se zde stává zrcadlem emocí a sociálních dynamik, odhalujícím skryté vrstvy naší podstaty. Metafora loupání cibule symbolizuje proces sebepoznání a odkládání společenských masek. Skrze tonus a repetici pohybu se odkrývají napětí, odpor i momenty osvobození, které jsou součástí této vnitřní cesty. Tanec v doprovodu živé hudby vytváří intenzivní atmosféru, kde zvuk a pohyb splývají, umocňují emoce a prohlubují smyslový prožitek. Představení bylo původně rozvíjeno v Espaço Tápias a dále rozpracováno s podporou Tance Praha během umělecké rezidence v divadle Ponec, kde také mělo premiéru. Spolupráce s těmito institucemi byla klíčová pro umělecký výzkum a finální podobu díla. Peel the Onion přesahuje estetiku pohybu a klade otázky o způsobu, jakým komunikujeme a vnímáme jeden druhého v dnešním světě. V době, kdy jsou interakce často zprostředkovány digitálními a sociálními normami, dílo vrací sílu tělu a zvuku jako univerzálním jazykům. Pulzující pohyb a původní hudba vytvářejí podnětný prostor pro reflexi hloubky lidských spojení. Yana Reutova působila jako tanečnice, choreografka a pedagožka v Oděské oblasti. V roce 2014 založila Taneční divadlo Plastilin a vytvořila několik představení, která získala nejedno ocenění. Pořádala festival Taneční platforma Most (5 let) a hodně pracovala s dětmi (projekt Creative Kids) a svými studenty. Poté odstartovala festival Speaking with the Body, který se uskutečnil pouze jednou. V březnu 2022 vzala dceru a několik studentek a utekla před válkou do Prahy, kde nyní pracuje. Podílela se na projektech i jiných choreografů a sama vede workshopy pro děti a rozvíjí vlastní tvorbu s umělci. Koncept triptychu Together Alone uspěl v evropské konkurenci v rámci prvního EFFEA Open Call a byl tak jedním ze 40 podpořených projektů. www.divadloponec.cz/cs/yana-reutova-coll  ​   Clara da Costa je tanečnice, choreografka a pedagožka. Vystudovala obor performance na SEAD v rakouském Salcburku a studovala také na Tisch School of the Arts - NYU v USA. Absolvovala workshopy s Davidem Zambranem, Les Slovaks, Frey Faust a dalšími. Vedla workshopy pro Cirque du Soleil. Pracuje v hudebním divadle jako choreografka, režisérka, trenérka herců, trenérka těla a také rezidentní režisérka. Od roku 2003 vede workshop Corpo Único (současný tanec a improvizace) v Brazílii a v Evropě. Nedávno vystupovala se skupinou Grupo Tápias jako kreativní interpretka ve skladbách Imprevisto, onde o amor acontece a Café não é só umaxícara a se skupinou Yanou Reutovou, ukrajinskou choreografkou.  ​ Koperníkova 574/56 Plzeň Česká republika
Foto: Vojtěch Brtnický
Foto: Vojtěch Brtnický
Foto: Vojtěch Brtnický

#tanecpraha