KONCEPT A CHOREOGRAFIE:
Cherish Menzo
TVORBA A PERFORMACE:
Camilo Mejía Cortés, Cherish Menzo
LIGHT DESIGN:
Niels Runderkamp
HUDEBNÍ KOMPOZICE:
Gagi Petrovic, Michael Nunes
MASTERING:
Gagi Petrovic
MUSIC LIST:
via www.grip.house or www.frascatitheater.nl
SCÉNOGRAFIE:
Morgana Machado Marques
KOSTÝMOVÝ DESIGN:
JustTatty.com
DRAMATURGIE:
Renée Copraij, Benjamin Kahn
TEXT:
Cherish Menzo, Camilo Mejía Cortés, BOИSU, Shari Kok-Sey-Tjong
HLASOVÝ A PŘEDNESOVÝ VÝCVIK:
BOИSU, Shari Kok-Sey-Tjong
UMĚLECKÝ KONZULTANT:
Christian Yav, Nicole Geertruida
HLASY - ZKRESLENÝ RAPOVÝ SBOR:
via www.distortedrapchoir.com
ODKAZY A INSPIRACE:
Act I of the American Opera ‘Troubled Island’ by William Grant Still (1949)
‘BLACKSPACE: ON THE POETICS OF AN AFROFUTURE’ by Anaïs Duplan
‘The Mask’ by Paul Laurens Dunbar
Video clip ‘Throw it back’ (2019) by Missy Elliot.
The Mythology of the American electronic music duo Drexciya
TECHNICI:
Niels Runderkamp, Amber Stallenberg/ Sander Cools
PRODUKCE:
GRIP, Frascati Producties (Anneleen Hermans, Eryn Kelly, Sam Loncke, Rudi Meulemans, Lize Meynaerts, Klaartje Oerlemans, Jennifer Piasecki, Charlotte Roosblad, Dominique Sikkema, Sylvie Svanberg, Mark Timmer, Ruud Van Moorleghem, Heske van den Ende, Petra van der Meulen, Pauline Van Nuffel, Nele Verreyken)
MEZINÁRODNÍ DISTRIBUCE:
A Propic – Line Rousseau, Marion Gauvent
KOPRODUKCE:
Kunstenfestivaldesarts (Brussels, BE), CCN-Ballet national de Marseille dans le cadre de l’accueil studio / Ministère de la Culture (FR), actoral festival (Marseille, FR), STUK (Leuven, BE), La Villette (Paris, FR), Festival d’Automne à Paris (FR), Beursschouwburg (Brussels, BE), De Coproducers (NL), Perpodium (BE)
REZIDENCE:
STUK (Leuven, BE), La Villette (Paris, FR), Frascati (Amsterdam, NL), Beursschouwburg (Brussels, BE), CCN-Ballet national de Marseille dans le cadre de l’accueil studio / Ministère de la Culture (FR), Productiehuis Theater Rotterdam (NL)
VE SPOLUPRÁCI:
Trill (Leuven, BE), WijzijnDOX (Utrecht, NL)
ZA FINANČNÍ PODPORY:
the Flemish Government, The Performing Arts Fund NL, Ammodo, Tax Shelter of the Belgian Federal Government, Cronos Invest
PODĚKOVÁNÍ:
Eric Cyuzuzo, Jan Fedinger, Dries Douibi, Khadija El Kharraz Alami
DÉLKA:
85 min
PREMIÉRA:
12-15 May 2022, Beursschouwburg / Kunstenfestivaldesarts Brussels
Neodbytný apel.
Někdy stačí jeden pohled a máme jasno. Společnost nám předkládá obrazy, které přejímáme za své a považujeme za „pravdu“. Odvážná a neotřelá choreografka Cherish Menzo působící v Amsterdamu je vnáší z temnoty na světlo a neodbytným hlasem rapu a svého těla pokládá palčivé otázky a vyzývá hledat nové odpovědi.
Přes koncepty posthumanismu, transhumanismu a afrofuturismu autorka bere do hledáčku fenomén lidského těla, lidství i odlišnosti a s výrazem divy z hip-hopových videoklipů troufale a nápaditě nabízí nové, dosud nepoznané významy.
Se svým jevištním partnerem Camilem Mejíou Cortésem se vydávají divákům všanc a vzbuzují stejný respekt a úžas jako tajuplná vesmírná tmavá hmota, která nás nikdy nepřestane fascinovat.
VAROVÁNÍ: V tomto představení je použit stroboskop, úplná tma a nahota. Hudba v tomto díle může být vnímána jako hlasitá.
Cherish Menzo je performerka a choreografka působící v Amsterdamu a Bruselu. Ve své umělecké tvorbě se zajímá o proměny těla, uplatňováním zkreslení, rozkladu a disonance se pokouší odpoutat těla od nuceného vnímání a jejich každodenní tělesné reality a zdůrazňuje složitost a rozporuplnost obrazů, které se zdají být na první pohled rozpoznatelné.
Cherish absolvovala v roce 2013 program The Urban Contemporary (JMD) na Hogeschool voor de Kunsten v Amsterdamu a od té doby tančila v inscenacích choreografů jako např. Eszter Salamon, Akram Khan, Leo Lerus, Hanzel Nezza, Benjamin Kahn, Olivier Dubois, Ula Sickle, Lisbeth Gruwez, Jan Martens a Nicole Beutler.
Vlastní tvorbě se věnuje od roku 2016. V současné době pracuje na filmu FRANK (premiéra v květnu 2025). S inscenací JEZEBEL získala amsterdamskou cenu FRINGE i prestižní cenu Charlotte Köhler od Nadace Prins Bernhard (Amsterdam). S představením DARKMATTER získala divadelní cenu BNG Bank (2023) a cenu nizozemské dramatické poroty za nejlepší režii (2023). V říjnu 2024 získala cenu Gieskes-Strijbis Podium Prize 2024, největší nizozemské scénické ocenění.
GRIP je taneční organizace, kterou vedou choreografové Femke Gyselinck, Jan Martens, Steven Michel a právě Cherish Menzo.
Camilo Mejia Cortés vyrůstal v kolumbijském Cali, než se ve 14 letech přestěhoval do Španělska. Po tanečním vzdělání v Barceloně pokračoval ve studiu na Salzburg Experimental Academy of Dance.
Později se stal součástí představení Sound of the Trap - inscenace Bodhi Project a Cecilie Bengolea, a opery L'incoronazione di Poppea v režii Jana Lauwerse. Jan ho následně přizval ke své Needcompany, kde se podílel na inscenacích War and Turpentine, Isabella's Room, All the good a PIE (Probabilities of Independent Events).
V roce 2020 spolupracoval na projektech The Sadness (Ula Sickle), Draconis Lacrimae (Pablo Esbert Lilienfeld a Federico Vladimir) a Spheres & Circles, Circles & Spheres (Isaiah Lopaz).
Od května 2022 vystupuje Camilo na mezinárodních turné s projektem D̶A̶R̶K̶MATTER od Cherish Menzo, se kterou sdílí jeviště.
V současnosti pracuje na vlastním projektu, který zkoumá vliv salsy na formování jeho uměleckého vyjádření. Zaměřuje se na umělecké, sociálně-politické a spirituální aspekty tohoto žánru, čímž přispívá k archivaci zkušeností africké diaspory.
www.grip.house / www.frascatiproducties.nl
FB: grip.artists / Cherish Menzo / frascatitheater
IG: grip.artists / Cherish Menzo / frascatiamsterdam / apropic_agency